Forum Power of Metal
+ mocna strona metalu +
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RPG
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Power of Metal Strona Główna -> Świat komputerowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jan Łomignat



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:08, 22 Sie 2010    Temat postu:

SwordMaster napisał:

Pogrywam trochę w Gothica 3. Z najnowszym i rzekomo ostatnim Community Patch 1.74. Gra i tak szarpie i wiesza się, jednak - co z bólem muszę stwierdzić - kasuje Obliviona. Gram w opcji z alternatywnym balansem. Łatwo nie jest, trzeba się trochę nabiegać, pełna swoboda i w ogóle najlepszy z Gothiców. Klimat wciąga.


za nic się nie zgodzę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:52, 22 Sie 2010    Temat postu:

Jan Łomignat napisał:
SwordMaster napisał:

Pogrywam trochę w Gothica 3. Z najnowszym i rzekomo ostatnim Community Patch 1.74. Gra i tak szarpie i wiesza się, jednak - co z bólem muszę stwierdzić - kasuje Obliviona. Gram w opcji z alternatywnym balansem. Łatwo nie jest, trzeba się trochę nabiegać, pełna swoboda i w ogóle najlepszy z Gothiców. Klimat wciąga.

za nic się nie zgodzę


Po dłuższym obcowaniu z Gothikiem jestem w stanie odwołać te pochopne słowa, ale... jest tak jak wcześniej powiedział Meltorm: obie mają swoje wady i zalety.

Oblivion ZAWIÓDŁ MNIE SROGO I NA CAŁEJ LINII SKALOWANIEM ŚWIATA WRAZ Z ROZWOJEM BOHATERA, które jest zaprzeczeniem idei RPG. To czysty idiotyzm! W połączeniu z lochami, ruinami itd, które są jak z jednej matrycy, świat staje się nudny, jednostajny, bez większych zaskoczeń i elementu niepewności. Mimo otwartego i ogromnego świata rozgrywka jest więc bardzo liniowa. Jedną z idei RPG jest rozwój "od zera do bohatera". Byle goblin na początku gry może nam spuścić wpierdol nie mówiąc o poważniejszych przeciwnikach, którzy nie dadzą nam pisnąć przy spotkaniu gdy jesteśmy jeszcze leszczami. To samo z fantami i łupami, wielu lokacji nie jesteśmy w stanie osiągnąć przez naszą słabiznę, wielu skrzyń nie otworzymy bo za słabi z nas złodzieje itp, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by po dopakowaniu wrócić i zabić/zdobyć to czego nie mogliśmy wcześniej. Ba! w wielu grach można było zdobyć fajne fanty czy odkryć ciekawe lokacje na początkowych etapach gry, a to sposobem a to różnymi sztuczkami. Żeby się już nie pastwić - w Oblivionie nie ma czegoś takiego: "ciekawe, czy w tych lochach mieszkają zwykłe pająki, czy może za iluzyjną ścianą jest przejście do systemu jaskiń, na końcu których jest ukryty od wieków kufer z mieczem +50, którego pilnuje pradawna bestia, którą będę pokonywał pół godziny bo jestem jeszcze słaby albo zapamiętam to miejsce i wrócę tu cztery poziomy awansu później." green

No i jeszcze system podróżowania (czyli klik! sobie na mapie - i hop! już jesteśmy na miejscu) dodatkowo odziera granie z realizmu czy choćby namiastki trudu, który trzeba włożyć aby się gdzieś dostać. W Morrowindzie był system transportu na tych wielkich łazikach, łodziami lub przez teleporty w gildiach magicznych. Mimo, że do wielu miejsc mogłeś się także udać to czasami trzeba było nieźle nakombinować aby osiągnąć cel różnymi sposobami podróżowania. Żeby pojechać autobusem, też musisz pojść na przystanek Cool W Gothiku 3 masz kamienie teleportacyjne (które czasami ciężko zdobyć) i tylko do najważniejszych lokacji. Wiadomo, że przy tak dużych światach RPG jakie się teraz produkuje trzeba sobie ułatwiać życie, nikt o zdrowych zmysłach nie będzie biegł bohaterem przez trzy godziny przez las, bo tak jest "realistycznie". Gdzieś trzeba znaleźć kompromis. Oblivion także w tym aspekcie za dużo uprościł.

Jako gracza RPG Oblivion mnie rozczarował.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Weresso The Infallible



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 1173
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spiral Castle

PostWysłany: Pon 20:03, 23 Sie 2010    Temat postu:

SwordMaster napisał:
Oblivion ZAWIÓDŁ MNIE SROGO I NA CAŁEJ LINII SKALOWANIEM ŚWIATA WRAZ Z ROZWOJEM BOHATERA, które jest zaprzeczeniem idei RPG.


O TAAAK Exclamation Przez ten wspaniały pomysł gra traci dla mnie sens. Po prostu. Pakujesz bohatera i tego nie czujesz. Wystarczy, że sobie przypomnę o tym, jak kiedyś szedłem robić questa przy pierwszych wrotach do Oblivion mając nabity któryśtam level (powyżej 20) i zaatakowali mnie zupełnie inni przeciwnicy niż te małe goblinki czy coś. Levele miałem nabite w magii wszelakiej (tylko nie Destruction Razz) i zwyczajnie nie dałem rady przejść dalej. Cyrk. Dlatego właśnie Oblivion leży, a miało być tak pięknie Crying or Very sad Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:08, 23 Sie 2010    Temat postu:

Weresso The Infallible napisał:
SwordMaster napisał:
Oblivion ZAWIÓDŁ MNIE SROGO I NA CAŁEJ LINII SKALOWANIEM ŚWIATA WRAZ Z ROZWOJEM BOHATERA, które jest zaprzeczeniem idei RPG.


O TAAAK Exclamation Przez ten wspaniały pomysł gra traci dla mnie sens.


A przecież mogli dać w opcjach do wyboru skalowanie dla konsolowców-zręcznościowców i normalny rozwój dla normalnych graczy green Co to był za problem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:02, 24 Wrz 2010    Temat postu:

Gothic 3 zaliczony.

Po początkowym zauroczeniu grę kończyłem już na siłę, aby tylko zaliczyć. Nuda i monotonia na dłuższą metę. Nie nawiązałem jakiejś szczególnej więzi z Bezimiennym, podobnie jak i przy poprzednich częściach. Więcej nie będę się wypowiadał o grze, dopóki nie skończę, obiecuję Laughing

Nosz kurka wodna, szkoda, że Oblivion ma to całe skalowanie. nadal numerem jeden zostaje dla mnie Morrowind. Dzisiaj mógłym zagrać w niego na full wypas detalach, ale nawet go nie ruszam bo się boję, że znów przez pół roku zniknę dla świata realnego a przez następne pół będę dochodził do siebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartek (BD)



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:56, 06 Paź 2010    Temat postu:

SwordMaster napisał:
Weresso The Infallible napisał:
SwordMaster napisał:
Oblivion ZAWIÓDŁ MNIE SROGO I NA CAŁEJ LINII SKALOWANIEM ŚWIATA WRAZ Z ROZWOJEM BOHATERA, które jest zaprzeczeniem idei RPG.


O TAAAK Exclamation Przez ten wspaniały pomysł gra traci dla mnie sens.


A przecież mogli dać w opcjach do wyboru skalowanie dla konsolowców-zręcznościowców i normalny rozwój dla normalnych graczy green Co to był za problem?


A nie ma żadnego patcha lub moda wyłączającego skalowanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:02, 06 Paź 2010    Temat postu:

Bartek (BD) napisał:
SwordMaster napisał:
Weresso The Infallible napisał:
SwordMaster napisał:
Oblivion ZAWIÓDŁ MNIE SROGO I NA CAŁEJ LINII SKALOWANIEM ŚWIATA WRAZ Z ROZWOJEM BOHATERA, które jest zaprzeczeniem idei RPG.

O TAAAK Exclamation Przez ten wspaniały pomysł gra traci dla mnie sens.

A przecież mogli dać w opcjach do wyboru skalowanie dla konsolowców-zręcznościowców i normalny rozwój dla normalnych graczy green Co to był za problem?

A nie ma żadnego patcha lub moda wyłączającego skalowanie?

Szczerze mówiąc nie szukałem i nie wiem. Gdy zaczęło mnie to poważnie irytować byłem już na takim etapie gry, że nie chciało mi się zaczynać od początku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Weresso The Infallible



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 1173
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spiral Castle

PostWysłany: Czw 10:26, 07 Paź 2010    Temat postu:

SwordMaster napisał:
Bartek (BD) napisał:
SwordMaster napisał:
Weresso The Infallible napisał:
SwordMaster napisał:
Oblivion ZAWIÓDŁ MNIE SROGO I NA CAŁEJ LINII SKALOWANIEM ŚWIATA WRAZ Z ROZWOJEM BOHATERA, które jest zaprzeczeniem idei RPG.

O TAAAK Exclamation Przez ten wspaniały pomysł gra traci dla mnie sens.

A przecież mogli dać w opcjach do wyboru skalowanie dla konsolowców-zręcznościowców i normalny rozwój dla normalnych graczy green Co to był za problem?

A nie ma żadnego patcha lub moda wyłączającego skalowanie?

Szczerze mówiąc nie szukałem i nie wiem. Gdy zaczęło mnie to poważnie irytować byłem już na takim etapie gry, że nie chciało mi się zaczynać od początku.


Jest cała masa modów, w tym jest kilka ogromnych, kilkugigowych chyba nawet i wśród setek zmian jest tam też brak level scalingu, ale jeśli chodzi o Obliviona samego w sobie, to jest to gra zjebana i już.

Teraz gram w Vampire the Masquerade: Bloodlines, i muszę przyznać, że mimo średniej/słabej walki gra wymiata, fabuła, postacie, dialogi, klimat, to wszystko wciąga i nie chce wypuścić. Troika Games awansowało u mnie na czołowe miejsce wsród developerów, co prawda stworzyli tylko 3 gry, ale dwie są fenomenalne (Arcanum i Vampire) a jedna to bardzo solidna, kurewsko rozbudowana (system D&D) Świątynia Pierwotnego Zła, odpowiednio spatchowana to dla wielu kult (recenzje zbiera średnie, ale co z tego?).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartek (BD)



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:54, 07 Paź 2010    Temat postu:

Weresso The Infallible napisał:
SwordMaster napisał:
Bartek (BD) napisał:
SwordMaster napisał:
Weresso The Infallible napisał:
SwordMaster napisał:
Oblivion ZAWIÓDŁ MNIE SROGO I NA CAŁEJ LINII SKALOWANIEM ŚWIATA WRAZ Z ROZWOJEM BOHATERA, które jest zaprzeczeniem idei RPG.

O TAAAK Exclamation Przez ten wspaniały pomysł gra traci dla mnie sens.

A przecież mogli dać w opcjach do wyboru skalowanie dla konsolowców-zręcznościowców i normalny rozwój dla normalnych graczy green Co to był za problem?

A nie ma żadnego patcha lub moda wyłączającego skalowanie?

Szczerze mówiąc nie szukałem i nie wiem. Gdy zaczęło mnie to poważnie irytować byłem już na takim etapie gry, że nie chciało mi się zaczynać od początku.


Jest cała masa modów, w tym jest kilka ogromnych, kilkugigowych chyba nawet i wśród setek zmian jest tam też brak level scalingu, ale jeśli chodzi o Obliviona samego w sobie, to jest to gra zjebana i już.

Teraz gram w Vampire the Masquerade: Bloodlines, i muszę przyznać, że mimo średniej/słabej walki gra wymiata, fabuła, postacie, dialogi, klimat, to wszystko wciąga i nie chce wypuścić. Troika Games awansowało u mnie na czołowe miejsce wsród developerów, co prawda stworzyli tylko 3 gry, ale dwie są fenomenalne (Arcanum i Vampire) a jedna to bardzo solidna, kurewsko rozbudowana (system D&D) Świątynia Pierwotnego Zła, odpowiednio spatchowana to dla wielu kult (recenzje zbiera średnie, ale co z tego?).


W 'Bloodlines' grałem w 2005, wtedy zrobiła ona na mnie ogromne wrażenie, ale tylko wtedy. Kiedy odpaliłem ją kilka tygodni temu, mimo wielokrotnego spatchowania i zmodowania, dałem sobie spokój po dwóch godzinach grania. Maga gdzieś prysła.

BTW, link do najlepszych modów do tej gry:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Bartek (BD) dnia Czw 10:54, 07 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:52, 02 Lut 2011    Temat postu:

Pykam sobie od kilku dni w Wiedźmina. Na ile czas pozwala. Początek/intro wprowadzające do gry nie nastroiło mnie optymistycznie, ale po rozpoczęciu "normalnej" rozgrywki w rozdziale pierwszym muszę przyznać, że zaczynam się wciągać. Choć z początku było trochę zgrzytów z dopasowaniem sterowania, rozwikłaniem interfejsu i innymi drobniejszymi niedogodnościami.
Ogólnie gra daje radę. Ale pamiętając o G3 nie wypowiem się poważniej na takim etapie grania. Mimo paru bolączek na razie jest całkiem nieźle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jan Łomignat



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:47, 02 Lut 2011    Temat postu:

A już w listopadzie TES V - Skyrim Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:55, 02 Lut 2011    Temat postu:

Jakoś spazmów nie mam na tego newsa. Chyba, że po Obku autorzy wzięli sobie do serca sugestie fanów. np tą z levelscalingiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartek (BD)



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:46, 03 Lut 2011    Temat postu:

Red Dead Redemption

Dla mnie? Gra z marzeń. Coś niesamowitego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Est



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 9207
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:25, 03 Lut 2011    Temat postu:

A ja ciągle się za to nie mogę porządnie zabrać, chociaż też uważam, że gra jest świetna (po spędzeniu przy niej jakiejś godziny czy dwóch). Tymczasem zakupiłem sobie "Lego: Batman" - śmieszna gierka, za skandalicznie niską cenę. Do kompletu dołożony został "Pure", w sumie przyjemne wyścigi.

BTW "Red Dead Redemption" to nie jest rpg Wink To przecież westernowy odpowiednik GTA.


Ostatnio zmieniony przez Est dnia Czw 9:26, 03 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartek (BD)



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:09, 03 Lut 2011    Temat postu:

Est napisał:
A ja ciągle się za to nie mogę porządnie zabrać, chociaż też uważam, że gra jest świetna (po spędzeniu przy niej jakiejś godziny czy dwóch). Tymczasem zakupiłem sobie "Lego: Batman" - śmieszna gierka, za skandalicznie niską cenę. Do kompletu dołożony został "Pure", w sumie przyjemne wyścigi.

BTW "Red Dead Redemption" to nie jest rpg Wink To przecież westernowy odpowiednik GTA.


Wiem. Pomyliłem tematy. Z drugiej strony, przecież w RDR roleplayujesz postać Marstona. Więc rpg. W pewnym sensie. Wink


Ostatnio zmieniony przez Bartek (BD) dnia Czw 16:09, 03 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Power of Metal Strona Główna -> Świat komputerowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 4 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin