|
Power of Metal + mocna strona metalu +
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Greebo
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 5193
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Harrrr!
|
Wysłany: Czw 17:03, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
SwordMaster napisał: |
Greebo napisał: |
Mechanika jest mniej więcej standardową ze wszystkich erpegów opartych na silniku IE. Co ma na olbrzymi plus to zdecydowanie najlepsze, najbardziej widowiskowe, epickie i niesamowicie wymyślone zaklęcia
I nie jest przegadany IMO. Tzn może dla Ciebie jest, ale ja np nie grałem w niego dla sieczki, expienia tudzież kolekcjonowania coraz lepszych itemów (co najwyżej dla oglądania coraz fajnieszych animacji zaklęć ) tylko dla FABUŁY, która jest rewelacyjna. |
gadasz... |
Dla samych zaklęć można grać w tą gre w kółko
http://www.youtube.com/watch?v=5fHJ3Dqy1ZY
http://www.youtube.com/watch?v=vn58158ygXI
http://www.youtube.com/watch?v=ZAj9DVH4RNA
http://www.youtube.com/watch?v=G_bgE5Rq8xo
Gdzie masz takie motywy w BG, IWD czy Morrowindzie? Kurde, chyba musze zagrać w Tormenta...
Edit/ I jeszcze jedno mnie absolutnie rozwala, brak ograniczeń w rozwoju postaci, nie ma czegoś takiego jak max level. Rozwój jest względnie podobny jak np w BG więc niech ktoś spróbuje się zmierzyć z magiem poziom 76 (choć mój osobisty rekord to 57 poziomów magiem i zaledwie 30kilka wojownikiem i złodziejem)
Ostatnio zmieniony przez Greebo dnia Czw 17:09, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
SwordMaster
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:15, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Greebo napisał: |
SwordMaster napisał: |
Greebo napisał: |
Mechanika jest mniej więcej standardową ze wszystkich erpegów opartych na silniku IE. Co ma na olbrzymi plus to zdecydowanie najlepsze, najbardziej widowiskowe, epickie i niesamowicie wymyślone zaklęcia
I nie jest przegadany IMO. Tzn może dla Ciebie jest, ale ja np nie grałem w niego dla sieczki, expienia tudzież kolekcjonowania coraz lepszych itemów (co najwyżej dla oglądania coraz fajnieszych animacji zaklęć ) tylko dla FABUŁY, która jest rewelacyjna. |
gadasz... |
Dla samych zaklęć można grać w tą gre w kółko
http://www.youtube.com/watch?v=5fHJ3Dqy1ZY
http://www.youtube.com/watch?v=vn58158ygXI
http://www.youtube.com/watch?v=ZAj9DVH4RNA
http://www.youtube.com/watch?v=G_bgE5Rq8xo
Gdzie masz takie motywy w BG, IWD czy Morrowindzie? Kurde, chyba musze zagrać w Tormenta...
Edit/ I jeszcze jedno mnie absolutnie rozwala, brak ograniczeń w rozwoju postaci, nie ma czegoś takiego jak max level. Rozwój jest względnie podobny jak np w BG więc niech ktoś spróbuje się zmierzyć z magiem poziom 76 (choć mój osobisty rekord to 57 poziomów magiem i zaledwie 30kilka wojownikiem i złodziejem) |
aha, levele, a ja myślałem, że nie grasz dla expienia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Greebo
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 5193
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Harrrr!
|
Wysłany: Czw 17:36, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No teretycznie nie ale to, że jest nieograniczony poziom to zachęta dla łażenia w kółko i rozkoszowania się grą bez uczucia straty czasu (że już więcej sie zrobić nie da). A jednocześnie takie wysokie poziomy naprawde dodają rozmachu do rozgrywki. Troche może brzmie w sprzeczności z samym sobą ale to tak o levelach dodałem na samym końcu po edicie nie bez przyczyny - bo przyszło mi to do głowy jako zaleta na samym końcu. Jak chcę sobie powybijać hordy potworów dla expa to odpalam Icewind Dale a nie Planescape'a.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jan Łomignat
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:54, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Greebo napisał: |
SwordMaster napisał: |
Greebo napisał: |
Mechanika jest mniej więcej standardową ze wszystkich erpegów opartych na silniku IE. Co ma na olbrzymi plus to zdecydowanie najlepsze, najbardziej widowiskowe, epickie i niesamowicie wymyślone zaklęcia
I nie jest przegadany IMO. Tzn może dla Ciebie jest, ale ja np nie grałem w niego dla sieczki, expienia tudzież kolekcjonowania coraz lepszych itemów (co najwyżej dla oglądania coraz fajnieszych animacji zaklęć ) tylko dla FABUŁY, która jest rewelacyjna. |
gadasz... |
Dla samych zaklęć można grać w tą gre w kółko
http://www.youtube.com/watch?v=5fHJ3Dqy1ZY
http://www.youtube.com/watch?v=vn58158ygXI
http://www.youtube.com/watch?v=ZAj9DVH4RNA
http://www.youtube.com/watch?v=G_bgE5Rq8xo
Gdzie masz takie motywy w BG, IWD czy Morrowindzie? Kurde, chyba musze zagrać w Tormenta...
Edit/ I jeszcze jedno mnie absolutnie rozwala, brak ograniczeń w rozwoju postaci, nie ma czegoś takiego jak max level. Rozwój jest względnie podobny jak np w BG więc niech ktoś spróbuje się zmierzyć z magiem poziom 76 (choć mój osobisty rekord to 57 poziomów magiem i zaledwie 30kilka wojownikiem i złodziejem) |
Zaklęcia to było coś! Szczególnie przypadło mi do gustu to z tym olbrzymim działem, które strzelało w portal, którego drugi koniec pojawiał się prosto przed twarzą naszego przeciwnika No i powiedzcie mi, w której grze RPG można było skompletować tak barwną drużynę? Latająca czacha, wielgachna pusta zbroja, wojownik-filozof, czy sukkub.Chyba w żadnej grze RPG tak bardzo nie przywiązałem się do postaci.
Jeśli chodzi o Obliviona, to mnie gierka bardzo przypasowała, chociaż jest mimo wszystko dość schematyczna (mam tu na myśli questy, w zasadzie większość sprowadza się do łażenia po lochach/jaskiniach i tłuczeniu bestii). Kolejną wadą jest dość ubogi bestiariusz.
Poza tym - skoro piszemy o ID, to wypadało by być konsekwentnym i napisać także o - zdaniem wielu - najlepszym hack'n'slashu, czyli Diablo. I tutaj pewnie moje zdanie będzie się różnić od zdania wielu userów, bo IMO Diablo jest kurewsko nudne
|
|
Powrót do góry |
|
|
Weresso The Infallible
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 1173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spiral Castle
|
Wysłany: Czw 22:46, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
OK, więc:
Najlepsze z najlepszych to Planescape: Torment i Star Wars: Knights of the Old Republic. Nie wiem która lepsza, zwykle ta, w którą akurat gram O Tormencie zostało już sporo napisane, o KOTORze zaś nie bardzo, a niezasłużenie, bo gra to GENIALNA, ma miażdżący klimat, świetną, epicką fabułę, świetne postacie i dialogi, świetny voice acting, świetną muzykę, świetną grafikę i do tego to po prostu STAR WARS! (nie, nie jestem fanem, właściwie to staję się na czas grania w KOTORa ) Jeśli ktokolwiek nie grał z powodu tego, że nie lubi Gwiezdnych Wojen/SF/SF w erpegach, radzę jednak zagrać, bo może się zdziwić
Poza tym genialne są: Arcanum (rozwój postaci, świat, rozbudowanie, technologia), Wizardry 8 (mnóstwo klas, ras, umiejętności, które sprawiają, że nawet kilka godzin mozna spędzić na tworzeniu drużyny, i jeszcze jest to przyjemne , fajna walka, fajny świat, i w ogóle to "coś" co wciąga jak cholera), Wiedźmin (zajebisty i już ), System Shock 2 (kliiiiiiiiiiiiiiiimaaaaaaat zabiiiiiiiiiijaaaaaaa!), Deus Ex (po prostu zajebiscie się gra, fajne są różne sposoby na przechodzenie danych fragmentów, fajnie się skrada, strzela, hackuje komputery, jest sporo różnych gadżetów którymi mozna się bawić, no i najlepsze jest to, że gra JEST erpegiem, a nie próbuje nim być ). Całkiem zajebiste jest Dragon Age: Origins, do tego oddzielnie wymienię dwie gry, które zwykle dostają oceny typu 7/10 i są nazywane tylko dobrymi, a dla mnie są zajebiste: Jade Empire (chiński klimat jest dobry, nie ma co) i Risen (dla mnie wyspa i jej klimat rządzi i już).
Z tych co nie wymieniłem, a "powinienem" :
Baldur's Gate - oczywiście powinno tam być, bo to genialna gra, ale nie ma, bo poniekąd jest w domyśle, a z drugiej strony, podoba mi się mniej niż wiele innych i nigdy nie czaiłem kultu w jakimś szczególnie dużym stopniu.
Gothic - Jak ostatnio grałem, walka nadal mnie przerastała Chyba czas na ponowną konfrontację.
Morrowind - fajna, fajna, tak 8,5/10.
Oblivion - byłoby 9/10, jest 7 jak nie mniej za level scaling.
Jeszcze z innej beczki: Chrono Trigger (SNES/DS), Golden Sun (GBA), Zeldy na handheldy (Oracle of Ages i Seasons i Link's Awakening rządzą) i The World Ends With You (DS) - tutaj gra na wskroś japońska i poniekąd jak na czas grania w KOTORa staję się fanem Star Wars, tak jak gram w to, to japońszczyzna, której zwykle nie lubię a w niektórych formach nie trawię, przestaje mi wadzić. Gra ma wiele rzeczy, których teoretycznie nie lubię/nie interesuję się/nie pasują mi do gatunku (japońska muzyka, japońska moda, klimat wielkiego miasta), ale okazało się, że jest po prostu ZABÓJCZA, każdy element okazał się być genialny itp. Zajebisty system walki, bardzo ciekawa fabuła i ogromna oryginalność, o co zwykle trudno. Dla mnie obok KOTORa i Planescape gra wszechczasów.
Koniec.
Ostatnio zmieniony przez Weresso The Infallible dnia Czw 22:48, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Meltorm
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 3889
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:53, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
o co chodziło ci z tą walką w gothicu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Weresso The Infallible
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 1173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spiral Castle
|
Wysłany: Czw 23:40, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Że jest toporna, że więcej niż jeden ścierwojad to już było ciężko Grałem dawno, zapamiętałem walkę z Gothiców jako nieciekawą, a "przerastała" to właśnie w sensie, że jak grałem, to było dla mnie zbyt trudno (może nie mogłem po prostu pojąć i opanować prawideł tej walki ?). Sama gra ma świetny klimat, muszę koniecznie odświerzyć, możliwe, ze będę się pluł w brodę, jaki to ja byłem głupi, ale jak narazie pamiętam, że było ciężko i topornie - te dwa określenia jako pierwsze przychodzą mi do głowy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Władca Much
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 9:36, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Później, jak się wytrenujesz, to wywijasz nieźle żelastwem i już nie jest tak topornie
Dodatkowe 'specjalne' ciosy i 'combosy' dochodzą ...ale wszystko z czasem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Est
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 9224
Przeczytał: 26 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:57, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
W ogóle jeśli chodzi o rpg to chyba w poniższą grałem najdłużej:
Póki co jest to najlepsza gra o DB jaka kiedykolwiek powstała - SNES wiecznie żywy.
http://www.youtube.com/watch?v=jPLuD2UA-3I
|
|
Powrót do góry |
|
|
Meltorm
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 3889
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 13:30, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Władca Much napisał: |
Później, jak się wytrenujesz, to wywijasz nieźle żelastwem i już nie jest tak topornie
Dodatkowe 'specjalne' ciosy i 'combosy' dochodzą ...ale wszystko z czasem |
właśnie. na początku jest ciężko i topornie ale później walka to czysta przyjemność bo jest coś takiego jak nauka walki mieczem czy łukiem/kuszą. przynajmniej dla mnie to było zaskoczenie bo wtedy wszystkie walki w rpgach to było zwykłe klikanie myszką a tutaj trzeba było coś umieć, bardziej się angażować. np. ktoś kto dobrze to opanował może skopać dupe znacznie lepszemu przeciwnikowi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Greebo
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 5193
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Harrrr!
|
Wysłany: Pią 23:45, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja w Gothicu też nie umiem walczyć. Matos mi świadkiem - próbowałem. Ale już wolę system walki mieczem z Die By The Sword - bardziej praktyczny
|
|
Powrót do góry |
|
|
Est
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 9224
Przeczytał: 26 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:56, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No jak można nie umieć walczyć mieczem w Gothicu? To był problem w pierwszej części zaraz na początku, zresztą tak samo jak podnoszenie przedmiotów, itp. Bo sterowanie w tej grze było dość nowatorskie. Natomiast jeśli chodzi o walkę mieczem to przecież wszystko zależało od tzw. wyszkolenia. Nie rozumiem w czym tutaj problem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Greebo
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 5193
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Harrrr!
|
Wysłany: Sob 10:05, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Gra nie wciągnęła mnie na tyle, żeby mieć motywacje dłużej ogarniać ten system walki. Kiedyś jeszcze wrócę do tej gry, jestem pewny ale na dziś dzień najbardziej mi się z tego wszystkiego podobała przepaść na samym początku gry. Jak tu w nią nie wskoczyć od razu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Greebo
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 5193
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Harrrr!
|
Wysłany: Sob 10:08, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wereś napisał: |
muszę koniecznie odświerzyć |
Człowieku, ogarnij się z tym 'odświerzyć' . Co ty masz z tym wyrazem? Ż tam jest, zobacz sobie w przeglądarce na niebieskim kółeczku na górze. Nie robisz żadnych błędów na co dzień ale z tym odświerzaniem to jakaś fiksacja wsteczna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Weresso The Infallible
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 1173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spiral Castle
|
Wysłany: Sob 10:43, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Greebo napisał: |
Wereś napisał: |
muszę koniecznie odświerzyć |
Człowieku, ogarnij się z tym 'odświerzyć' . Co ty masz z tym wyrazem? Ż tam jest, zobacz sobie w przeglądarce na niebieskim kółeczku na górze. Nie robisz żadnych błędów na co dzień ale z tym odświerzaniem to jakaś fiksacja wsteczna |
Poprawię się Więc, jak już mówiłem, muszę odświeżyć Gothica
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|