|
Power of Metal + mocna strona metalu +
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jan Łomignat
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:48, 08 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
SwordMaster napisał: |
Jan Łomignat napisał: |
Swordmaster, wyjaśnij mi jak w takich grach jak seria M&M czy Wizardry wygląda walka, skoro gra jest w perspektywy pierwszej osoby a jednocześnie kierujemy drużyną? Jak to w ogóle możliwe? |
Odpowiedź: Walka turowa.
Rozwinięcie odpowiedzi: W większości gier. Bo np. w serii Eye of the Beholder walka była zwykłą zręcznościówką, a nawet posunę się do śmiałego - a co mi tam - stwierdzenia, że był to pierwszy hack'n'slash. Ale w przeważającej większości walka odbywała się turowo.
Pierwsze cRPG to były próby przeniesienia papierowego RPG na grunt cyfrowy. I ta filozofia z początku dominowała. W papierowym RPG statystyki rządzą. One decydują kto pierwszy zada cios, kto będzie następny, kto straci czas na wyciągnięcie mikstury, itd. Podczas walki czas się przeważnie "zamraża" i przechodzi w tryb turowy bezpośrednio zależny od statystyk drużyny i jej przeciwników. W różnych grach bywało to różnie rozwiązywane ale w skrócie można to przedstawić tak - "raz my ich, raz oni nas" - chyba, że walczymy z ośmiornicą, to wtedy ona nas 8 razy. W starych grach jeszcze to było charakterystyczne, że świat był pozornie trójwymiarowy, bo poruszaliśmy się po "kwadratach", każdy krok, to kolejny kwadrat, pole. W Wizardry 8 oraz od Might&Magic6 udało się połączyć w pełni płynny trójwymiar z turowym trybem walki.
|
Kurde, oglądałem dzisiaj na youtube gameplaya M&M VII i zastanawiałem się czy by tego nie ugryźć, ale właśnie nie mogłem zrozumieć systemu walki. Koleś walczył z jakimiś ważkami i nie widziałem, żeby to była szczególnie taktyczna walka I chyba wszystko działo się w czasie rzeczywistym, przynajmniej tak wyglądało.
Kurcze, zarzuciłbym jakiegoś oldskula, ale zawsze mam obawę (podobnie jak w Arcanum), że zrobię jakąś ułomną postać co odkryję dopiero po trzech miesiącach gry
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Atreju
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 2627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: Nie 22:53, 08 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Cały tydzień kradłem Skyrima z torrenta, by po udanej instalacji dostać komunikat, że mój laptop go nie udźwignie. Pixelshader 3.0 pieprzony. Niby mam tylko 2.0, ale np. chodzi u mnie gra "lost", która rzekomo również wymaga 3.0.
Z nerwów zainstalowałem ponownie Neverwinter Nights - złotą edycję i okazuje się, że mam za dobry na nią komp, a właściwie to za nowy windows, bo nie przewidziano gry pod Win7. Brak zgodności i obraz mi miga niemiłosiernie.
Do końca zdołowany zainstalowałem więc ponownie Dungeon Lords, którego zacząłem dawno i zarzuciłem, a teraz mnie wciągnął. Może dotrwam do końca nawet.
Ostatnio zmieniony przez Atreju dnia Nie 22:54, 08 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jan Łomignat
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:56, 08 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Atreju napisał: |
Cały tydzień kradłem Skyrima z torrenta, by po udanej instalacji dostać komunikat, że mój laptop go nie udźwignie. |
Dobrze Ci tak złodzieju
|
|
Powrót do góry |
|
|
SwordMaster
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:08, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jan Łomignat napisał: |
Kurde, oglądałem dzisiaj na youtube gameplaya M&M VII i zastanawiałem się czy by tego nie ugryźć, ale właśnie nie mogłem zrozumieć systemu walki. Koleś walczył z jakimiś ważkami i nie widziałem, żeby to była szczególnie taktyczna walka I chyba wszystko działo się w czasie rzeczywistym, przynajmniej tak wyglądało. |
Bo być może nie był to wcale tryb walki turowej. W M&M 6-9 możesz zdecydować czy przełączyć się w taki tryb czy nie. Popatrzyłem sobie na tego gameplaya, i jeśli to ten, o którym mówisz (w którym koleżka gada po polsku) podczas walki z ważkami używa jak najbardziej trybu turowego. W prawym dolnym rogu ekranu gry pojawia się otwarta dłoń, która wskazuje, że jesteśmy w trybie turowym.
Tu masz tego gameplaya z M&M 7: http://www.youtube.com/watch?v=7Yz8Ro-i6BY - popatrz od 19:30.
A tu krótki gameplay z M&M 3: http://www.youtube.com/watch?v=k6sFq0sZSf4 - widać jak wygląda walka, jak koleżka wybiera czary itd.
A tu Wizardry 8: http://www.youtube.com/watch?v=87fuHh2xles - świetnie widać turowość i planowanie czynności podczas walki.
Ostatnio zmieniony przez SwordMaster dnia Pon 7:29, 09 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
firesoul
Administrator
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 7663
Przeczytał: 36 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Albuquerque
|
Wysłany: Pon 8:41, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
SwordMaster napisał: |
dlatego, że nie czytasz?
|
I nie zamierzam!
|
|
Powrót do góry |
|
|
SwordMaster
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:24, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
firesoul napisał: |
SwordMaster napisał: |
dlatego, że nie czytasz?
|
I nie zamierzam! |
:super:
|
|
Powrót do góry |
|
|
berba
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 7656
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:30, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
firesoul napisał: |
gram w Unreal Tournament |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek (BD)
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:34, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zajefajny filmik o Lydii, słynnej postaci ze Skyrima.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
SwordMaster
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:07, 01 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
SKOŃCZYŁEM SYSTEM SHOCK 2 !!!
Wreszcie odhaczyłem tą zaległość.
Gierka klasa.
Ostatnio zmieniony przez SwordMaster dnia Sob 17:28, 23 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Weresso The Infallible
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 1173
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spiral Castle
|
Wysłany: Nie 14:40, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
SwordMaster napisał: |
SKOŃCZYŁEM SYSTEM SHOCK 2 !!!
Wreszcie odhaczyłem tą zaległość.
Gierka klasa. |
A ja się zawsze bałem tej gry, szczególnie grając w nocy No ale przyjdzie czas i na nią.
Ostatnio zmieniony przez Weresso The Infallible dnia Nie 14:40, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
SwordMaster
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:37, 03 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Hej, Greebo, co ty na to?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Greebo
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 5191
Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Harrrr!
|
Wysłany: Pon 22:01, 03 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Greebo nie wierzy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SwordMaster
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:35, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Uwaga! Uwaga!
W dwudziestą rocznicę wydania Eye of the Beholder 3 niniejszym ogłasza się, iż Swordmaster - po około 15 podejściach, w tym 8 startach od początku - wreszcie ukończył tą grę.
A to moi wspaniali bohaterowie:
Normalnie czuję jakby mi kto cierń wyrwał z pięty albo jakbym się wyspowiadał . Taka ulga! Nawet nie wiecie, dźwigać takie brzemię, taką zaległość przez 20 lat.
|
|
Powrót do góry |
|
|
piciu6
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 16210
Przeczytał: 43 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec przede wszystkim
|
Wysłany: Sob 18:17, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
normalnie twardziel nad twardzielami, respect
|
|
Powrót do góry |
|
|
SwordMaster
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4922
Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:43, 19 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A więc jest - Might & Magic X: Legacy
TADA!
Ciekawe było czy po nieudanej części IX (którą oczywiście przeszedłem 2 razy z wypiekami na d... twarzy:) powstanie kolejna. No musiała powstać, wprawdzie zmieniło się tam wszystko od strony twórczo-wydawniczej, ale marka jest marką.
Gra zbiera średnie recenzje jednakoż nie za zbytnio dowierzam dzisiejszym recenzentom, gdyż gdy ja uruchamiałem pierwszego Beholdera z magnetofonu Commodora to ich na świecie nie było i myślę, że gów... mało wiedzą o RPG-ach. W jednej z recenzji Redaktor napisał w wadach gry:
- skokowe poruszanie po kwadratach
- zbyt taktyczne, turowe walki
- każde działanie przemyślane, gra nie wybacza błędów
- przestarzała grafika
Co za LAMER! Przecież to właśnie sam miód! Z tego co wiem są już łatki graficzne "postarzające" jeszcze bardziej grę w kultową pikselozę, hehe.
Weterani wypowiadają się raczej przychylnie i że jest to udany powrót do przeszłości choć z pewnością mogłoby być lepiej.
A ja jeszcze trochę jak zwykle poczekam aż ukażą się wszystkie patche. Ale dreszcze już mam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|